torsdag 9 september 2010

David Trezeguet säger farväl

För några veckor sedan blev det officiellt, vi sade farväl till våran Trezegol, en av de bästa anfallarna som någonsin spelat fotboll. Idag, sade han farväl till oss.

Han intervjuades av Gazzetta dello Sport och sade följande;

Jag kommer alltid vara Juventusfan. Den dagen Juventus vinner scudetton kommer jag åka till Turin för att be Agnelli skapa en tröja med den tredje stjärnan, och jag kan lova att jag kommer vara den förste som kommer bära den. De två titlar de tog ifrån oss var sensationell orättvisa. Jag anser att även Juventusfans tycker att det var orättvist. Det finns även några Interspelare som jag diskuterat med, och de håller även med mig.
Gå tillbaka och se videon och bilder från de säsongerna, gå tillbaka och se på våra mål. Det fanns inga tricks, det enda tricket var att vi var de starkaste. 


Det bästa som hänt mig i under mina 10 år i klubben, var då när vi vann Serie B. Det var en fantastisk livserfarenhet. Fansen ansåg oss som hjältar eftersom jag, som många andra stjärnor valde att stanna i klubben för att spela Serie B. Vi hade kärlek, uppmuntran och unga barn som var runt om oss som nu är otroliga bra spelare, då tänker jag alltså på Giorgio Chiellini, Claudio Marchisio och Sebastian Giovinco.
Om de nu trodde att de skulle döda Juventus med att kasta ner de i Serie B så trodde de fel, att få spela ett år i Serie B gjorde Juventus mycket bättre, just därför finns det spelare som Chiellini och Marchisio.



Nu är klubben i ombyggnad. Ny Juventus är på gång, många unga spelare representerar Juventus och några gamla godingar har lämnat, som mig och Camoranesi.
Men visst, laget håller på nu att byggas om, och man måste ha mod och säga att det kommer ta tid tills man kan vara det Juventus som kan slå om Scudetton och även Champions League.
Som en vän till Juventus, så tror jag att det skulle vara underbart att få återvända till klubben för Europa League denna säsong. Det skulle vara en säsong värd 10 av 10.
Visst, det är många som återigen favoriserar Inter, även Milan nu efter deras köp, men låt oss gå tillbaka till min kärlek, mitt lag Juventus så är det underbart att få se Andrea Agnelli som president. Jag växte upp med hans pappa som inte lever idag, och när han kom till planen var vi alla i förundran. Det var som han hade vunnit 10 VM titlar, 10 Champions League och 10 Scudettis. Andrea måste återskapa samma magi med ungdomarna.


Ett ord för Trezeguet, Legend!


// Eddie Juventino

2 kommentarer:

  1. Synd att han lämna, han borde inte få lämnat sådär. Han borde få en avslutning, liknande som Nedved fick.

    SvaraRadera
  2. Ja, vem det nu är så har du rätt, han skulle fått en stor avslutning, mycket större än Nedveds dock!
    Men vi får hoppas att han lyckas i Hercules!

    David Trezeguet !

    SvaraRadera