fredag 3 september 2010

Dunga - Felipe Melo är den bästa spelaren i Juventus


Den förre Brasilien managern Dunga anser att Felipe Melo kommer vara Juventus bästa spelare denna säsong trots att han hade en jobbig säsong bakom sig i Juventus säsongen 2009/10.
Spelfördelaren Melo floppade under sitt första år i Turin. Han kostade Juventus hela 24 miljoner e, och Juventus gick med på den summan och köpte loss honom från Fiorentina.
Men Dunga anser att Melo kommer vända på steken och att han kommer vara den viktigaste spelaren denna säsong.
Dunga sade följande till Tuttosport;
''Felipe är en mästare, han tacklar, ger rytm och spelar enkel fotboll. Jag skulle jättegärna vilja ha honom i mitt mittfält. Det finns ingen anledning att förlåta honom. Alla kan göra misstag, han är en pojke som behöver göra saker för att förstå. Det är viktigt och rätt att tala med honom en del och jag tycker att Del Neri kan vara lugn. Felipe kommer som sagt vara viktig för Juventus denna säsong. Om han känner sig säker så kommer han att briljera. Förra året var det inte lik Felipe, men nu är han en helt annan person och en mycket bättre spelare. Förra året såg man att han spelade på 60% av sin potential och jag vet att han kan mycket mer'', avslutade Dunga. 


// Eddie Juventino

1 kommentar:

  1. Så sant så sant. Försäsongen 2010/11 har Melo verkligen visat att han platsar i Juventus. Och jag tycker att han har varit en av de bästa hittills. Mot Bari var han den bästa på plan, men konstigt nog bytte man ut honom.

    SvaraRadera