lördag 11 september 2010

Pavel Nedved - Jag kommer återvända till Juventus nästa vecka


 Pavel Nedved till vänster tillsammans med president Agnelli

Juventus isbjörn Pavel Nedved har talat ut!
Tidigt idag sade han att han hade bekräftat förhandlingar om en comeback i Juventus som en direktör. Pavel sa följande;
''Juve var, och kommer alltid vara min eviga kärlek''.
Isbjörnen var nära Juventus under samma år då han la skorna på hyllan, men inget hände så nu verkar det vara klart om att han kommer göra en comeback i klubben.
''Jag har varit i kontakt med presidenten Andrea Agnelli och vi kommer sätta en tid nästa vecka'', sade Pavel till Tuttosport.
''Jag visste redan tidigare att jag skulle få göra comeback i Juventus, men varför det inte blev av tidigare var på grund av att jag ville vänta tills laget var komplett och att transfermarknaden skulle vara stängt. Förra året var det en katastrofal säsong för Juventus, och nu har man gjorde mycket i laget, många spelare har kommit och många har lämnat. Laget är helt nytt, och nu är det dags att räkna ut hur jag kan vara till nytta i klubben''.
''Juve var, och kommer alltid att vara min eviga kärlek'', avslutade han.
I Turin tror man att Pavel skulle bli en assisterande manager för Gigi Del Neri eller till och med jobba som en ''rådgivare'' för president Agnelli.
Tidigare var ju Pavel nära Juventus, och då hade man erbjudit honom som en chef för ungdomssektorn.


// Eddie Juventino

8 kommentarer:

  1. Häärligt, goda nyheter! Äntligen kommer det bli officiellt. Mannen som visade störst hjärta på och utanför plan. Pavel!

    SvaraRadera
  2. Glada nyheter, känns som att vi är inne i en positiv tid just nu även fast resultaten har uteblivit i de två första matcherna!

    Spelet har utvecklats och det känns som att vår klubb andas friskare och bättre luft än på länge.
    Nästa säsong har vi ny arena och en ännu starkare startuppställning må jag tro.

    Vad tror du är nyckeln till fortsätt framgång och positiva vibbar i klubben, för inte är det bara jag som tänker så?

    MVH

    MVH

    SvaraRadera
  3. Japp, det du sa stämmer faktiskt. Att vi ska få ny arena och så. Men först av allt krävs det minns CL plats till nästa säsong, det gör så att vi kan locka fler spelare till klubben. Men nyckeln till framång är väl att satsa på unga spelare, som Marotta nu gör.

    Vad jag kräver av Juventus är topp 4, alltså CL - plats

    SvaraRadera
  4. Okej, men jag tänker att en topp fyra plats är ett måste!

    Det jag menar är, varför tror DU att det andas friskare luft än på länge. Varför finns det en sådan positiv känsla i luften även fast vi sålt av ungefär tre stjärnor. Tror du Angellis återkomst har något med det att göra?

    SvaraRadera
  5. För att det känns bara mycket bättre nu. Vi har fått in en helt ny ledning med läkarstabb osv. Det känns så bara, att det här är början på något nytt. Och varför jag känner så är pågrund av att vi har Agnelli som president, en man som e klok, en generaldirektör som har gjort otroliga bra affärer, just därför är det ljust för vår framtid.

    Förra ledningen var idioter, nu har vi kloka män som sitter högt uppe på Juventus lista. Vi kommer göra succè nästa år! Då gäller det att få in lite stjärnnamn, kanske Dzeko, Clichy, Lassana Diarra?

    SvaraRadera
  6. Okej tack för din tid!

    SvaraRadera
  7. Tack själv, skulle uppskatta om du kunde säga vem du är.

    Forza Juve!

    SvaraRadera